Tarihçe

Honda 1948 yılında Soichiro Honda tarafından Japonya’da kurulmuş Japon otomotiv firması. Başlangıçta motosiklet üretimi yapan firma zamanla otomobil, su motoru, (gemi, tekne, yat vb.) robot, güç ekipmanları (jeneratör, çim biçme aleti vs.) motor (herhangi bir işte kullanılacak akaryakıtlı motorlar) ve uçak üreten bir firma hâline gelmiştir. Dünyanın bir numaralı motor üreticisi olan Honda, Japon otomotiv sektörünün gelişmesinde ciddi katkılar sağlamıştır. Üretimi ile geniş kitlelere hitap eden firmanın dünyada çok sayıda alıcı kitlesi vardır. Özellikle Amerika, Kanada, Hong Kong, Güney Amerika ve Asya ülkelerinin genelinde Japonya’nın ilk temsilcisi olarak dayanıklılık ve teknolojisi ile satış rekorları kırmıştır.

Merkezi Tokyo’da olan Honda, dünya çapında pek çok ülkede üretim ve satış yapmaktadır. Geçmişten günümüze motor sporlarındaki başarılarıyla da ön plana çıkan Honda, başlarda Amerika ve Kanada’da üretimine başladığı Acura markası ile de ciddi başarılar yakalamıştır.

Motosiklet sektöründe de yine geniş bir ürün yelpazesine sahip olan firma 1959’dan bu yana dünyanın en büyük motosiklet üreticisidir.

Ayrıca dünyada ilk kez Hava yastıklı (Airbag) motosikleti üreten firmadır.

Honda tarihçesi

  • 1946 — Soichiro Honda tarafından Hamamatsu’da kuruldu
  • 1947 — İlk motosiklet motorunu üretti
  • 1948 — Honda Motor Co. adını aldı
  • 1949 — Dream D-type adlı 2 silindirli 98 cc’lik motosikleti üretti
  • 1952 — Merkez ofisini Tokyo’ya taşıdı
  • 1959 — Motosiklet yarışlarındaki ilk önemli başarısını İngiltere’de elde etti. Isle Of Man Tourist Trophy GP yarışlarında 6., 7. ve 8. sıraları alarak 125 cc markalar şampiyonu oldu.
  • 1959 — American Honda Motor Co. kuruldu
  • 1960 — Motosiklet üretimi için Suzuka fabrikası kuruldu
  • 1946-1963 — Yılları arasında değişik motosikletler üretmiş ve motor sporlarında önemli başarılar elde etmiştir
  • 1963 — İlk spor otomobili S500’ü ve küçük pikap T360’ı üretti
  • 1963 — Belçika’da motosiklet üretimine başladı
  • 1964 — İlk kez girdiği Formula 1 yarışlarında 9. oldu
  • 1965 — Mexico GP’sinde ilk zaferini kazandı
  • 1965 — Portatif jeneratör üretimine başladı
  • 1966 — S800 modeliyle ihracat atağına başladı
  • 1967 — Suzuka fabrikasında küçük araçların üretimine başlandı
  • 1972 — Civic modelinin üretimine başlandı
  • 1976 — Brezilya’da motosiklet üretimine başlandı
  • 1976 — Civic modelinin üretimi 1.000.000 adede ulaştı
  • 1976 — Accord modeli üretilmeye başladı
  • 1982 — Amerika’da Civic üretilmeye başladı. ABD’de üretim yapan ilk Japon firması oldu
  • 1985 — Integra, Today, Legend modellerinin üretimine başlandı
  • 1986 — Kanada’da Accord üretimine başlandı
  • 1988 — McLaren takımı F1’de şampiyonluk kazandı
  • 1988 — Daha düşük atık gaz ve daha yüksek performans sunan VTEC motor geliştirildi
  • 1988 — Yeni Zelanda’da otomobil üretimine başlandı
  • 1989 — ABD Ohio’da ikinci fabrika üretime başladı
  • 1989 — Accord Inspire üretimine başlandı
  • 1990 — Formula 1 teknolojisiyle üretilen NSX ve iki kişilik üstü açık Beat modelleri tanıtıldı
  • 1991 — VTEC-E motoru Civic’e uygulandı
  • 1992 — İngiltere ve Filipinler’de otomobil üretimine başlandı
  • 1994 — Pakistan’da otomobil üretimine başlandı
  • 1994 — Minivan Shuttle (Odyssey) tanıtıldı
  • 1994 — 2. nesil NSX tanıtıldı
  • 1995 — Türkiye Çayırova Şekerpınar’da fabrika temeli atıldı
  • 1995 — Hafif arazi aracı CR-V ve 6. nesil Civic tanıtıldı
  • 1997 — 3. nesil NSX tanıtıldı
  • 1997 — 5. nesil Prelude tanıtıldı
  • 1997 — Türkiye fabrikası Gebze Şekerpınar’da açıldı
  • 2007 — Türkiye fabrikasında 8. nesil Civic (Sedan) ve City modelinin üretimi başladı
  • 2016 — Türkiye fabrikasında 10. nesil Civic (Sedan) modelinin üretimi başladı
 

Motoru olan bir bisiklete binmek ne kadar kolay olurdu?

1946 yılında, en yaygın ulaşım aracı olarak bisiklet kullanılıyordu. Soichiro Honda, eski İmparatorluk Ordusu’nun telsiz radyolarını çalıştırmak için kullanılan jeneratör motorlarıyla karşılaştığında, bu motorları bisikletler için yardımcı güç kaynağı olarak kullanma fikrini geliştirdi. Honda, yaklaşık 500 motoru modifiye ederek yardımcı motorlu bisikletler üretti ve sattı. Yeni bisiklet büyük bir çıkış yakaladı; siparişler gelmeye başladıkça stoklar tükendi. Bu yüzden Honda, orijinal bir motor geliştirerek 1947’de Honda’nın adıyla çıkış yapan ilk A-Tipi motor tamamladı.

 

 

Honda 

1948: Honda Motor Co. Ltd. kuruldu

34 çalışan ve 1 milyon sermaye ile Honda, Hamamatsu’daki küçük bir fabrikada bisiklet yardımcı motorları üreticisi olarak başladı.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Honda

1961: İlk Isle of Man TT yarış zaferi

Honda, 125 cc ve 250 cc sınıflarında ilk 5 sırayı domine eder.

 

 

 

 

 

 

 

Honda

1964: Honda’nın Formula 1 yarışlarındaki ilk görünümü

Japonya’nın ilk Formula 1 aracı olan RA271, Almanya Grand Prix’sinde sahneye çıkar. Ertesi yıl Meksika’daki final turunda Honda, ilk Formula 1 zaferini kazanır

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Honda

1988: Formula 1 yarışlarında rekor kıran 16 yarışın 15’ini kazanma

Ayrton Senna ve Alain Prost, McLaren-Honda MP4/4’lerle sezonda üstün başarılar elde eder.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Honda

2015: HondaJet teslimatları başlar

HondaJet, Amerika Birleşik Devletleri Federal Havacılık İdaresi (FAA) tip sertifikasını alır ve teslimatlar başlar.

 

 

 

 

 

2017: Honda, Super Cub serisinin global üretiminde 100 milyon birimlik dönüm noktasını kutlar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temel Değerlerimiz

Bireye Saygı

İnsan; düşünme, sorgulama, yaratma ve hayal etme yeteneğine sahip bir canlı. Honda, bireysel farklılıklara saygı duyarak bu karakteristik özellikleri destekliyor. Honda’nın sahip olduğu başarıyı yaratan da her bir Honda çalışanının yaptığı katkıdır. Her çalışan önemlidir, her çalışana saygı duyulmalıdır, her çalışana potansiyelini geliştirmek için fırsat verilmelidir. Yani her çalışanın Honda’nın başarısına katkıda bulunması bekleniyor.

Bireye saygı felsefesi aşağıdaki üç değeri içeriyor:

İnisiyatif

İnisiyatif, önceden belirlenmiş fikirlere bağlı kalmamak, yaratıcı düşünmek ve kişinin kendi kararıyla hareket etmesi anlamına geliyor. Honda olarak, yaptığımız işin sorumluluğunu almamız gerektiği bilinciyle hareket ederiz.

Eşitlik

Kişisel farklılıkları tanımak ve saygı göstermek bizim Honda Felsefesi’nin önemli bir parçası. Eşitlik ilkemiz ışığında birbirimize karşı dürüst davranır ve tüm çalışanlarımıza eşit fırsatlar sağlarız.

Güven

Honda’daki çalışanlar arasındaki ilişkiler karşılıklı güvene dayalıdır. Güven; birbirimizi birey olarak tanımak, eksikliklerimizi tamamlamak, bilgi paylaşmak ve sorumluluklarımızı yerine getirmek için samimi bir çaba göstergesidir.